Boekrecensie: Regenwolf - Jean Dufaux & Ruben Pellejero

De rust in een niet nader omschreven stadje in het Wilde Westen wordt verstoord wanneer Ingus Limb de saloon binnenstapt. Hij is op zoek naar Bruce Mc Dell en wil hem een paar vraagjes stellen. Zo te zien zal het geen vriendschappelijk gesprek worden tussen Ingus en Bruce.

Maar Bruce is niet aanwezig en Ingus Limb valt dan maar Regenwolf, die zit te kaarten in de saloon, lastig. Regenwolf is een indiaan die goed bevriend is met Bruce Mc Dell, de zoon van de rijke spoorwegmagnaat Vincent Mc Dell. Wanneer Regenwolf vertrekt, wordt hij achterna gelopen door Ingus en er vallen enkele schoten. Het is Regenwolf die Ingus heeft neergeschoten. De indiaan belandt in de gevangenis en dankzij de hulp van zijn vriend Bruce ontsnapt hij aan de dood.

Moeder Limb wil wraak nemen op Bruce Mc Dell, die de indiaan beschermt, en vraagt hulp aan de gevaarlijke familie Cody. Zowel vader Cody als zijn drie zonen zijn woestelingen die leven als wilde dieren. Samen gaan ze op zoek naar Bruce en zetten de stad in rep en roer. Het wordt een bloederige strijd waarin niets of niemand ontzien wordt. De Cody’s gijzelen zelfs Blanche Mc Dell, de dochter van Vincent. Ze zal enkel vrijgelaten worden wanneer de Mc Dell’s Regenwolf aan hen uitleveren..

In ‘Regenwolf’ maken we ook kennis met Jack Mc Dell, de broer van Bruce. Jack is verliefd op de mooie Kleine Maan, een indiaanse die ook een oogje heeft op Jack. Samen brengen ze een bezoek aan Rode Wolk, de grootvader van Kleine Maan. Rode Wolk is stervende en vertelt aan Jack dat wie de witte bizon in zijn oogglas ziet én hem doodt, met Kleine Maan mag huwen…

‘Regenwolf’ is een mooi stripverhaal van Jean Dufaux met illustraties van Ruben Pellejero. Het verhaal speelt zich af in het Wilde Westen en wordt vertelt door Blanche Mc Dell, de zus van Bruce en Jack.  ‘Regenwolf’ is geen typisch westernverhaal, Dufaux en Pelljero hebben gezocht naar nieuwe grafische en verhalende technieken om de verhalen van het Wilde Westen te vertellen, wat hen zeker gelukt is.

‘Regenwolf’ bevat een verhaal over vijandschap en meedogenloos doden maar ook over moed en liefde. De auteurs hebben een verhaal gebracht met een moderne knipoog, dat steeds geloofwaardig blijft.

Zeker te vermelden zijn de prachtig tekeningen van Ruben Pellejero. Het zijn prachtige illustraties die perfect de sfeer van het verhaal weergeven.

ISBN: 9789085584292 - Hardcover - 144 blz. - Prijs: € 24,95 - Uitgeverij: Dargaud